Üst Alt
  • Cevap yazabilmek için lütfen kayıt olun ya da giriş yapın. Foruma giriş yaparak veya kayıt olarak tüm özelliklere erişebilirsiniz.

Gelişmiş 10 ülke arasında "en kötü sağlık sistemine sahip" devlet ABD oldu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hera
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
🕒 Konu sahibi 36 dakika önce aktifti
Gelişmiş 10 ülke arasında "en kötü sağlık sistemine sahip" devlet ABD oldu

Hera

Diamond Member
Elmas üye
Katılım
6 Şub 2022
Mesajlar
12,397
Tepkime puanı
0
DHAOluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2024 14:02Avustralya, Hollanda, İngiltere, Yeni Zelanda, Fransa, İsveç, Kanada, İsviçre, Almanya ve ABD’nin sağlık sistemlerini analiz edildi. En iyi performans gösteren sistemin Avustralya’da olduğu ortaya çıkarken, ABD, açık ara farkla en kötü sağlık sistemi olarak görüldü.
Haberin DevamıCommonwealth Fund vakfından yayımlanan raporda, “Mirror, Mirror 2024, Commonwealth Fund'ın seçilmiş ülkelerdeki sağlık sistemlerinin performansını karşılaştıran sekizinci raporudur. İlk baskının yapıldığı 2004 yılından bu yana amacımız değişmemiştir: Bu ülkelerin deneyimlerinden çıkarılan dersleri vurgulamak ve bunların ABD'deki sağlık sistemlerinin iyileştirilmesine nasıl katkı sağlayabileceğine özel bir önem vermek. Mirror, Mirror'ın bu sayısında 10 ülkenin sağlık sistemlerini karşılaştırıyoruz: Avustralya, Kanada, Fransa, Almanya, Hollanda, Yeni Zelanda, İsveç, İsviçre, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri. Sağlık sistemi performansının beş temel alanını inceliyoruz: bakıma erişim, bakım süreci, idari verimlilik, hakkaniyet ve sağlık sonuçları” denildi.Haberin DevamıABD AÇIK ARA FARKLA EN KÖTÜ SİSTEME SAHİPCommonwealth Fund’ın performans raporunda, 9 ülke birbirine yakın görünürken, ABD’nin açık ara farkla en kötü performans gösteren sağlık sistemine sahip olduğu görüldü. En iyi performans gösteren ilk 3 ülke Avustralya, Hollanda ve İngiltere oldu. Onları ise Yeni Zelanda, Fransa, İsveç, Kanada, İsviçre ve Almanya takip etti. Paylaşılan grafikte, ABD’nin bu ülkelerin en altında yer aldığı dikkat çekti.HARCAMA FAZLA, PERFORMANS DÜŞÜKRaporda diğer dikkat çeken kısım ise sağlık sistemine yapılan harcamalar oldu. Avustralya, sağlık sistemine en az harcama yapan ancak performansı en yüksek siteme sahip ülke olarak görünürken, ABD yine açık ara farkla en fazla harcamayı yapan ülke oldu. Raporda, “En yüksek genel sıralamaya sahip iki ülke olan Avustralya ve Hollanda aynı zamanda GSYH'ye oranla en düşük sağlık harcamalarına sahiptir. GSYH'sinin çok daha fazlasını sağlık hizmetlerine harcayan ancak genel performansı açık ara en kötü olan ABD hariç diğer ülkeler birbirine yakın bir şekilde kümelenmiştir” ifadeleri kullanıldı.Raporda, ABD’li hastaların en kısa ömre sahip olduğu ve ABD en fazla ‘önlenebilir ölüme’ sahip ülke olduğuna dikkat çekildi.
Haberle ilgili daha fazlası:#Abd#Sağlık Sistemi#Avustralya

66ec04c58a785a54e0b25896.jpg


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: https://hurriyet.com.tr/
 
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı kanunun 8. maddesi ve T.C.K'nın 125. maddesine göre; ircforumlari.gen.tr olan forum sitemize eklenen içeriklerden, içeriği ekleyen kullanıcı sorumludur. Kullanıcı bazlı herhangi bir telif hakkından ircforumlari.gen.tr sitesi ve site yetkilileri sorumlu değildir. Telif hakkı kapsamında bulunan içerikler ile ilgili hukuksal bildirimleriniz için buradan iletişime geçebilirsiniz. ircforumlari.gen.tr yönetimi size en geç 48 saat içerisinde dönüş yapacaktır.
Geri