- Katılım
- 4 Haz 2020
- Mesajlar
- 26,170
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 38
İtibar:
Meltem Özgençmozgenc@hurriyet.com.trOluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2025 07:00112’ye gelen her 4 çağrıdan 1’i asılsız, gidilen vakaların yüzde 98.7’si ise acil değil. Sağlık-Sen, “Dişi ağrıyana, dizi sızlayana gidilmemeli” tepkisini verdi.
Haberin DevamıSağlık-Sen’in yaptığı 112 Acil Sağlık Hizmetleri Çalışanlarının Çalışma Şartları Saha Araştırması’nın sonuçları yayımlandı. Araştırmaya istasyonlardan ve komuta kontrol merkezlerinden toplam bin 364 çalışan katıldı. Araştırmada en çok dikkat çeken konu 112’ye yapılan asılsız ihbarlar oldu. Komuta kontrol merkezlerinde çalışanların yüzde 53.1’i gelen aramaların yüzde 25’inden fazlasının asılsız ya da acil olmayan aramalar olduğunu dile getirdi.4’ÜNDEN BİRİ ASILSIZBu veriye göre; 112’ye gelen her 4 çağrıdan 1’i asılsız. Vakaya giden 112 çalışanlarının yüzde 98.7’si ise acil olmayan vakalara gittiklerini ifade etti. 112 çalışanlarının yüzde 63.2’si diğer sürücülerin hatalarından ve yol verilmemesi gibi nedenlerden vakaya giderken ambulansla kaza yaptıklarını kaydetti.Haberin DevamıDİŞİ AĞRIYAN DA DİZİ SIZLAYAN DAAraştırmadan elde edilen bulgular sonucunda Sağlık-Sen, 112 acil sağlık hizmetlerindeki yoğunluğu azaltacak önerilerde bulundu. 112 ekiplerinin gerçek hastaya ulaşabilmesi için 112’ye gelen çağrılar içinde vaka elemesinin yapılması gerektiğine dikkat çekilerek, “112 çalışanlarının yükünü hafifletmek ve sürdürülebilir bir sistem için objektif kriterlerle puanlama sisteminin uygulandığı vaka eleme sistemine geçilmelidir. Dişi ağrıyan, dizi sızlayan hastaya ambulans gitmemelidir. Aksi takdirde kalp krizine, trafik kazasına gidecek ambulans bulamama sorunu ile karşılaşılacak” denildi.
Haberle ilgili daha fazlası:#112 Acil#Ambulans#Hasta
Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri
Haberin DevamıSağlık-Sen’in yaptığı 112 Acil Sağlık Hizmetleri Çalışanlarının Çalışma Şartları Saha Araştırması’nın sonuçları yayımlandı. Araştırmaya istasyonlardan ve komuta kontrol merkezlerinden toplam bin 364 çalışan katıldı. Araştırmada en çok dikkat çeken konu 112’ye yapılan asılsız ihbarlar oldu. Komuta kontrol merkezlerinde çalışanların yüzde 53.1’i gelen aramaların yüzde 25’inden fazlasının asılsız ya da acil olmayan aramalar olduğunu dile getirdi.4’ÜNDEN BİRİ ASILSIZBu veriye göre; 112’ye gelen her 4 çağrıdan 1’i asılsız. Vakaya giden 112 çalışanlarının yüzde 98.7’si ise acil olmayan vakalara gittiklerini ifade etti. 112 çalışanlarının yüzde 63.2’si diğer sürücülerin hatalarından ve yol verilmemesi gibi nedenlerden vakaya giderken ambulansla kaza yaptıklarını kaydetti.Haberin DevamıDİŞİ AĞRIYAN DA DİZİ SIZLAYAN DAAraştırmadan elde edilen bulgular sonucunda Sağlık-Sen, 112 acil sağlık hizmetlerindeki yoğunluğu azaltacak önerilerde bulundu. 112 ekiplerinin gerçek hastaya ulaşabilmesi için 112’ye gelen çağrılar içinde vaka elemesinin yapılması gerektiğine dikkat çekilerek, “112 çalışanlarının yükünü hafifletmek ve sürdürülebilir bir sistem için objektif kriterlerle puanlama sisteminin uygulandığı vaka eleme sistemine geçilmelidir. Dişi ağrıyan, dizi sızlayan hastaya ambulans gitmemelidir. Aksi takdirde kalp krizine, trafik kazasına gidecek ambulans bulamama sorunu ile karşılaşılacak” denildi.
Haberle ilgili daha fazlası:#112 Acil#Ambulans#Hasta


Bu Haber Hurriyet.com.tr'den Alıntılanmıştır. Kaynak: Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri