Üye Yazıları İnsan Neden Gerçek Olmaktan Çekinir?
- Katılım
- 8 Nis 2026
- Mesajlar
- 137
- Tepkime puanı
- 229
- Cinsiyet
- Kadın
İnsanlar çoğu zaman gerçek olmaktan çekinir. Bunun en temel sebebi, olduğu gibi kabul edilme kaygısıdır. Gerçeklik, kişinin zayıf yönlerini de ortaya çıkarır ve bu durum yargılanma korkusunu beraberinde getirir.
Bir diğer neden, sorumluluk gerektirir. İnsan, kendi doğrularını açıkça ifade ettiğinde bunun sonuçlarını da üstlenmek zorunda kalır. Bu yüzden birçok kişi, konfor alanını bozmamak için kendini saklamayı tercih eder.
Fakat aslolan, gerçek olmanın aynı zamanda bir rahatlık olduğudur. Maskeler düştüğünde insan, kendini olduğundan daha ağır bir yük taşırken bulmaz. Olduğu gibi kabul ettiğinde hem içindeki karmaşa azalır hem de hayat daha sade bir hâl alır.
𝓿𝓵𝓭𝓷𝓓..
Bir diğer neden, sorumluluk gerektirir. İnsan, kendi doğrularını açıkça ifade ettiğinde bunun sonuçlarını da üstlenmek zorunda kalır. Bu yüzden birçok kişi, konfor alanını bozmamak için kendini saklamayı tercih eder.
Fakat aslolan, gerçek olmanın aynı zamanda bir rahatlık olduğudur. Maskeler düştüğünde insan, kendini olduğundan daha ağır bir yük taşırken bulmaz. Olduğu gibi kabul ettiğinde hem içindeki karmaşa azalır hem de hayat daha sade bir hâl alır.
𝓿𝓵𝓭𝓷𝓓..