YouTube YouTube İçin ‘Tren’ Gerçekten Kaçtı mı?

[IF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde YouTube kategorisinde Melodi tarafından oluşturulan YouTube İçin ‘Tren’ Gerçekten Kaçtı mı? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 100 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı YouTube
Konu Başlığı YouTube İçin ‘Tren’ Gerçekten Kaçtı mı?
Konbuyu başlatan Melodi
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Melodi

Melodi

www.ircforumlari.gen.tr
Özel Üye
Katılım
4 Mar 2023
Mesajlar
624
Tepkime puanı
48
Puanları
28

İtibar:

Bir şeyler için geç kalmak elbette ki mümkün bir durum. Bazı alanlar popülerliklerinin son demlerini yaşarken, bu alanlara girmek gerçekten de çok mantıklı olmayabilir ve geleceklerini düşündüğümüzde avantajlı ayrılmamız oldukça zor olabilir. Peki, YouTube’un treni yollara koyuldu mu?

Video içerik üreticiliğinin parlamaya başladığı dönemlerde Google’ın çatısı altındaki bu internet sitesi gerçekten de birbirinden kritik hamlelerle ateşi harladı. Video içerikleri de popülerlik kazandı, site de ve doğal olarak içerisinde yer alan içerik üreticileri de. Başlangıçta oldukça az sayıdaki üretken kanallar bugün yüzbinleri buluyor ve YouTube cömert bir şekilde çoğunun izlenmesine olanak sağlıyor. Diğer bir yandan gelir paylaşımı modelini yedirdikleri reklamcılık modelleri de içerik üreticiler için hiç fena çalışmıyor ve kazanç elde etmek isteyen yaratıcı insanları da şevk ediyor. Elbette YouTube yıllardır bu durumda. Yani nedir şimdi durum? Geçti mi Niğde’nin pazarı? Sürelim mi eşeğimizi başka iş modellerine?

youtube-treni.png


Hiç Ama Hiç Geçmedi​

Severek takip ettiğim yabancı bir YouTuber, Matti Haapoja bu konuda “Kanalınızı açmak için hiçbir zaman geç değildir, her geç kaldığınızı düşündüğünde, bir önceki düşünüşünüzde başlamış olmayı dilersiniz. O zaman daha fazla geciktirmeyin.” diyor. Doğrusu ben onun kadar iyimser değilim. Ancak bu ‘Filmmaker’ arkadaşımız YouTube’da olan kariyerini oldukça yakın bir tarih olan 2018 yılında başlattı ve üç yıl içerisinde milyon abone barajını açtı. Bu kariyerinden önce bir düğün fotoğrafçısı olan Matti, üç yıl içerisinde yalnızca Adsense’den yarım milyon dolar kazandı. Adsense bu tip kanallar için genellikle ikinci ya da üçüncü gelir kalemi oluyor. Matti’nin iyimser bir örnek olduğu elbette bir gerçek, ancak tek başına olmadığı da öyle. Bahsettiğim konuşmanın da geçtiği videosunu sizinle paylaşarak devam ediyorum.

Elbette Matti kadar iyimser bakamamak, onun kadar abonemiz ya da yeteneğimiz yokken oldukça doğal. Bana sorarsanız, bir gün gerçekten de bu işi yapmak için çok geç kalmış olacaksınız. Ancak o güne henüz uzun zamanımız olduğunu düşünüyorum. YouTube ve Google, şu anda geleneksel medya ile çetin bir savaş veriyorlar. YouTube, tek başına televizyonun en büyük rakibi ve savaştaki en büyük silahı da içerik üreticileri. Koşulsuz, şartsız kazandığı o gün YouTube’a başlamak için geç kalınmış olabilir ancak o güne kadar bir kanal başlatmak için hiç geç olmayacak. Bu noktada da kötü haberi verebiliriz sanırım. Gerçekten de galip gelmek üzereler. Ancak korkmayın, hâlâ yıllarımız var.

Bu kıyasıya rekabet net bir şekilde sonlanacak. Sonlandığındaysa, sıra YouTube’un mezarını kazacak başka bir medyuma geçecek. O zamanı görmeye ömrümüz, gücümüz yeterse treni kaçırmamaya yine çalışırız elbette. Fakat trenin kaçıp kaçmadığını sorguladığımız noktada tren hâlâ kalkmış değil ve bunu sorguladığımız her an gerçekten de geç kalıyoruz. Gelin içeri geçip, rahat bir koltuk bulalım ne dersiniz?
 
Üst Alt